Innlogging i kundeportal med BankID
- Publisert
- Oppdatert
Vi har gjort det enklere og tryggere for deg å logge inn på Debios kundeportal. Nå kan du bruke BankID for en sikker og rask innlogging.
E-post og passord alene gir ikke alltid tilstrekkelig beskyttelse mot uautorisert tilgang, særlig ved risiko for datalekkasjer eller svake passord. Med BankID sikrer vi en sterkere autentisering av deg som bruker, slik at vi kan beskytte sensitive opplysninger mot uvedkommende. For å sikre en tryggere innlogging vil vi i løpet av høsten fjerne muligheten for å kun logge inn med e-post og passord. Fra oktober 2025 er også planen å ikke sende fysiske brev, med mindre virksomheten har et særskilt ønske om dette. Frister for overgang vil bli informert i god tid og de virksomhetene som fortsatt ønsker brev i fysisk format vil kunne fortsette å motta dette. Vi anbefaler uansett at du begynner å bruke BankID allerede nå som forberedelse til denne overgangen.
Tilgangen til innlogging via BankID aktiveres 19. februar.
Slik fungerer overgangen til BankID:
- Din e-postadresse kobles til din BankID-login for å sikre riktig tilknytning til din virksomhet.
- Ved første innlogging med BankID vil du bli bedt om å knytte din BankID til en eksisterende bruker eller opprette en ny bruker.
Dersom du har problemer med innlogging, kan du kontakte oss på kontor@debio.no eller telefon 63 86 26 50.
Har du spørsmål om BankID? Ta kontakt med banken du har fått BankID fra.